Makarora naar Franz Josef glacier

2 februari 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Wat hadden we het goed en gezellig bij Crazy Pete en Janine. Met nog 2 Nederlanders, Mark en Marjolein, hebben we heerlijk gegeten en gedronken en veel gelachen. We vertrokken dinsdag 2 februari naar Rainforest Retreat in Franz Josef Glacier. Natuurlijk hebben we eerst nog wat foto's gemaakt van Pete en Janine voor "Pete's mountain".

Eerst nog even langs de blue pools, hier waren we eerder nog niet toe gekomen, maar het was zeker de moeite waard om daar even te stoppen. Wat een prachtige kleuren van het water in de pools. Verderop hadden we nog een stop bij een waterval. De waterval was gaaf maar nog leuker waren de op elkaar gestapelde stenen, overal stonden torentjes van stenen.

Het verblijf in Rainforest retreat was een simpele maar functionele motelkamer waar we alleen hoefden te slapen. We hebben nog wat boodschappen gedaan in de plaatselijke 4 square supermarkt en we zaten om een uur of 6 lekker aan een nieuw zeelandse Sauvignon blanc.

De volgende dag zijn we eerst naar Lake Matheson gereden, wat een prachtige vieuws hadden we daar op de glaciers. We zijn nog even naar beach Gillespie gereden maar daar was het mistig en de seal colony was best ver lopen. Dus weer terug naar de Franz Josef, waar we het pad naar het begin van de gletscher hebben gelopen. Onderweg zagen we dat deze zich steeds meer terugtrekt.

Al met al weer een gave ervaring.