Van Te Anau naar Makarora

1 februari 2016 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we na 3 nachten op de boerderij van Win en Henrik vertrokken richting Makarora. Weer terug naar Queenstown en via Wanaka naar Makarora. Wederom een mooie rit met wel veel haarspeldbochten.

Om een uur of 3 waren we bij onze volgende b&b Wild Earth Lodge. Er was niemand behalve een oude herdershond dus zijn we maar ergens in de schaduw gaan zitten want het was erg warm geworden. Pete en Janine kwamen even later terug, ze hadden inkopen gedaan. We kregen een lekker koud biertje en een wijntje aangeboden. Ons verblijf is inclusief diner dus 's avonds zaten en met z'n zessen aan een heerlijke maaltijd. Er waren ondertussen nog 2 nederlandse gasten gearriveerd, Marjolein en Mark.

Maandag werden we om 09.30 verwacht om de helikoptervlucht, wandeling en boottocht te gaan doen. Het is vlak vlak bij onze b&b en na een lekker ontbijt vertrokken we naar Wilkins Jet & Helicopters. Hier kregen we uitleg over de vlucht en de wandeling en we stegen op met nog 2 Nederlanders, Onno en Silvana. De vlucht door de bergen langs de glaciers was een geweldige ervaring. Na ca. 20 minuten vliegen werden we afgezet bij de rivier waar onze wandeling begon. Ook hier weer veel foto's gemaakt van de bergen en de rivier. Het was toch wel een pittig tochtje van een kilometer of 7-8 waarbij we moesten klimmen en later afdalen, hier en daar door het water. Om 13.30 uur kwam de Jetboat ons ophalen bij de rivier. Ook dit was erg gaaf om te doen. De boot heeft maar 10 cm water nodig om te kunnen varen en de piloot ging de hele rivier over en af en toe spinden we. We hebben ervan genoten.