Goodbye Southern Island

12 februari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we naar Picton om met de Interislander over te varen naar Wellington op het Northern Island.

In Picton hebben we de Nissan ingeleverd en we gaan lopend met de pont over. De overtocht duurde 3,5 uur en ging zonder problemen. In Wellington pikken we een andere huurauto op, we waren niet de enigen, het was druk bij de balie van Europcar.

We krijgen nu een oranje Toyota RAV 4 mee. Zonder GPS maar dat gaat wel lukken. We hoeven nu alleen maar naar het hotel te rijden en dat is ongeveer 3 km. Wat een luxe bij het Museum Hotel. De concierge zet de bagage op een kar en brengt het naar de kamer. Ook de auto wordt weggezet, als we hem nodig hebben moeten we dat 20 minuten van te voren even aangeven.

De volgende dag gaan we te voet Wellinton verkennen dus hebben we de auto niet nodig. We hebben eerst ontbeten bij Sweet Mother's Kitchen. Na een rondje te hebben gelopen door de stad zijn we naar het Te Papa museum geweest waar we de sociale geschiedenis van NZ hebben bekeken en een film gezien over het ontstaan van de Haka, de oorlogsdans van de Maori's waarmee ze indruk maken op de vijand.

Later zijn we met de Cable Car naar boven gegaan, hebben daar even rondgelopen en in het museum gekeken. Heel leuk om te zien hoe de trein met een kabel naar boven en beneden getrokken wordt. De eerste rit met de Cable Car was in 1902.

's Avonds werden we verrast door vuurwerk. nog voor het Chinees Nieuwjaar. Hier was wat geld aan besteed, heel mooi siervuurwerk.