Redwood Valley

11 februari 2016 - Redwood Valley, Nieuw-Zeeland

Voor de laatste 4 nachten op het Zuidereiland vertrekken we maandag naar Redwood Valley-Richmond. We slapen in Cat’s Pjama Bed & Breakfast.

Na de stop bij de pelsrobben rijden we via de SH63 naar Redwood Valley. In deze weg zitten wel wat slinger bochten maar minder dan als we via de SH6 zouden gaan. We zijn om een uur of drie op de plaats van bestemming en worden hartelijk verwelkomd door Lisa. Na een koud drankje hebben we de spullen neergezet en vertelde Lisa wat de mogelijkheden zijn om onze 3 dagen in Redwoods Valley  te vullen. We besluiten om dinsdag naar Abel Tasmanpark te gaan. We nemen de watertaxi naar  Medland beach en lopen vervolgens 10 km terug naar Anchorage waar we weer opgehaald worden door de watertaxi. Het was een schitterende wandeling met klimmen en dalen en hele mooie vergezichten. Omdat het eb was kon de boot niet ver genoeg naar het strand varen en hebben we de schoenen maar (weer) uit gedaan. We hadden ze net weer aan nadat we ze even in zee gekoeld hadden.

Woensdag zijn we naar Nelson geweest. Een korte wandeling langs de rivier gedaan en toen naar het Centre of New Zealand gelopen weer omhoog en omlaag, we voelen dat best in de kuiten.  Maar boven gekomen maakt het uitzicht alles weer goed en hebben we geen spijt van de klim.

Donderdag gaan we naar Golden Beach. Lisa heeft wat highlight aangegeven op de kaart. De eerste reden we al voorbij maar het uitzicht bij de volgende look out maakte dat weer goed. We hebben het Abel Tasman Memorial bezocht, weer hele mooie vergezichten over bergen en water, en daarna op zoek naar iets te eten voordat we naar de Wainui waterval zouden gaan. We kwamen een bordje tegen met Toto’s  cafe & gallery met wood fired Pizza. Het was even zoeken maar wat een leuk café met een houtoven en heerlijke pizza’s.

Na de pizza zijn we naar de waterval gelopen, wat ook zeer de moeite waard was. Wat een geweld komt daar naar beneden. We wilden zelf ook nog wel even afkoelen dus op de terugweg nog even naar de beach gegaan om in de Abel Tasman zee te zwemmen. Heerlijk.