Op naar Kaikoura

5 februari 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

We hebben een lange rit voor de boeg, van de westkust naar de oostkust. Eerst nog even naar de Pancake Rocks in Punakaiki. Dat was de moeite waard, hele mooie rotspartijen met wervelend water.

Toen we landinwaarts reden moesten we wachten, er was verderop een ongeluk gebeurd en het zou ca. 20-30 minuten duren voordat we verder konden. We zijn langs het ongeluk gereden, een kleine camper en een jeep waren frontaal op elkaar gebotst. Dan weet je weer dat je moet blijven opletten. De wegen zijn hier allemaal 2 baans en de haarspeldbochten talrijk. Het aantal kilometers wat we rijden valt op zich mee, 453 km, maar de gemiddelde snelheid is 56 km/uur dus het gaat niet hard.

We hebben ook nog even oponthoud gehad doordat een kudde pas geschoren schapen de weg versperden. We mochten door en de schapen gingen netjes op zij voor ons.

Rond 18.30 uur waren we eindelijk in Kaikoura, en werden we bij onze b&b hartelijk verwelkomd door Julie, onze gastvrouw.

We blijven hier 3 nachten, zaterdag walvissen spotten en zondag met dolfijnen zwemmen.

1. Marscha van Beurden:
    7 februari 2016
    Wat zien en beleven jullie gave dingen zeg! Geniet van het walvissen spotten, is zo'n gave belevenis !
  2. Inge Roza:
    7 februari 2016
    Uit de mooie foto's en verhalen blijkt wel dat jullie een bijzondere reis maken! Leuk en spannend om met dolfijnen te zwemmen! Geniet ervan!