Hongkong - Queenstown - Arrowtown

26 januari 2016 - Arrowtown, Nieuw-Zeeland

Na een verfrissend bad en douche en een kort slaapje, gingen we weer op tijd naar het vliegveld, wat maar goed was want we moesten best ver lopen naar de gate. We hadden nu een Airbus 300, een oud ding waarvan de stoelen niet achterover konden en helemaal niet comfortabel. Maar ondanks dat zijn we de 11 uur toch redelijk snel  voorbij gegaan en waren we op tijd in Auckland. De koffers waren er ook heel  snel en de immigration verliep soepel. Eef kijkt regelmatig border security en dat hebben we nu eens live meegemaakt, inclusief de snuffelhonden.

Nu nog inchecken voor de vlucht naar Queenstown. Bij de self check in lukte het niet dus kregen we hulp van een grond stewardess. De koffers zelf op de band zetten lukte ook niet en ook daar kregen we hulp bij. Toen dat eenmaal gebeurd was gingen we buitenom naar de vetrekhal van de Domestic Flights. Was best nog wel een eindje lopen. Het weer in Auckland was prima, rond 25 graden en half bewolkt. Bij de gate aangekomen konden we vrij snel  boarden en we vertrokken op tijd naar Queenstown.

Hier is het weer niet zo geweldig, rond 15 graden maar het voelt niet koud aan. Wel regent het af en toe. Bij Europcar de auto opgehaald, en na een bakkie en een broodje op het vliegveld vertrokken we in de Nissan X-trail naar Arrowtown, onze eerste stop in Nieuw Zeeland. Hier werden we verwelkomd met een briefje dat de eigenaar er niet was maar de sleutel lag op tafel en we hebben de kamer gevonden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade